Heh krąży taka anegdota, że na rogach scenariusza dopisywał sobie dwa słowa, a mianowicie przypier..... albo odpuścić. Szkoda, że ma na swoim koncie tak niewielką liczbę głównych ról filmowych, zdecydowanie za mało.
Co prawda widziałam go tylko w ''Krzyżakach'' i 6-ciu serialach, ale trzeba przyznać, że miał on w sobie charyzmę.
A mógłbyś polecić najlepsze tytuły z jego filmografii?
Ćma, Zaklęte rewiry, Bez znieczulenia ( mało go tu ), Mniejsze niebo, Aria dla atlety, prywatne śledztwo
A ten ''Okolice spokojnego morza'' też warty uwagi?
Z tego, co się orientuję, to on grywał także w psychologicznych filmach.
Nie widziałem tego filmu. No Ćma takowym właśnie jest ( w ogóle mój ulubieniec jeżeli chodzi o polskie kino ), zresztą lata 70 i 80 w naszym rodzimym kinie to głownie obyczajowo - psychologiczne filmy, fajnym nurtem ( na te chwilę przynajmniej, bo dużo przede mną ) wydaje się być kino moralnego niepokoju. Wracając do Ćmy jeszcze Wilhelmi gra tu radiowca Jana, który jest taką ćmą żyjącą wieczorem. Jan ucieka od problemów rodzinnych do swojego radia, gdzie jest człowiekiem, który słucha ludzi i próbuje im pomóc. Nie chce więcej pisać, żeby nie popsuć przyjemności oglądania.
Komedie też się pojawiały.
Taki opis filmu wystarczy. Dzięki za rekomendacje Sparow5, spisałeś się na medal. ;-)